
Ogrody s膮 jak obrazy ci膮gle malowane, zmieniaj膮 si臋 w zale偶no艣ci od pory roku, czy pogody i zawsze s膮 atrakcyjne: wiosn膮 "budz膮 si臋" - kwitn膮 pierwsze kwiaty, rozwijaj膮 si臋 m艂ode li艣cie, "pachnie" wr臋cz 偶yciem.
Uczniowie klasy I, II i III technikum architektury krajobrazu mieli mo偶liwo艣膰 zwiedzania 28 ró偶nych ogrodów tematycznych HORTULUS, znajdujacych si臋 na powierzchni 4 ha w Dobrzycach.
Spacer z przewodnikiem i opiekunami po Ogrodach Tematycznych pozwoli艂 m艂odzie偶y na poznanie ponad 6 tysi臋cy gatunków i odmian ro艣lin, w tym gatunków egzotycznych oraz unikalnych.
Ogrody zosta艂y wielokrotnie nagrodzone, m.in. przez Polsk膮 Organizacj臋 Turystyczn膮.
Celem wyjazdu studyjnego by艂o pokazanie uk艂adu ro艣lin wykorzystanych w kompozycjach ogrodowych i ich zastosowanie w poszczególnych ogrodach. Zwiedzanie Ogrodów, poza oczywistym kontaktem z przyrod膮, dostarczy艂o dozna艅 natury estetycznej i duchowej. Ogrody HORTULUS s膮 podzielone tematycznie. S膮 w艣ród nich klasyczne, jak: japo艅ski, francuski, 艣ródziemnomorski, oraz te zwi膮zane ze 艣rodowiskiem: ogród kamienny, skalny i wodny. S膮 te偶 ogrody u偶ytkowe, jak zio艂owy, czy warzywny.
Du偶膮 grup臋 stanowi膮 ogrody zmys艂ów, zaprojektowane w stylu angielskim. W艣ród nich s膮 te, które pobudzaj膮 g艂ównie wzrok - to ogrody barw: bia艂y, niebiesko-偶ó艂ty, lila-ró偶, purpury i ognia, s艂oneczny oraz ogród cienia.
Inne nale偶膮 do grupy ogrodów zmys艂u powonienia. Majstersztykiem w tej grupie jest ogród pachn膮cy, w którym zgromadzono ro艣liny o wonnych kwiatach, li艣ciach, p臋dach a nawet korzeniach. W tej grupie ogrodów s膮 te偶 trzy ró偶ne ogrody zio艂owe oraz wspania艂e rosarium, bardzo atrakcyjne szczególnie w okresie letnim.
Ciekaw膮 grup臋 stanowi膮 ogrody d藕wi臋ku (zmys艂u s艂uchu), w których gra cisza..., szelest..., szum.... To ogród traw oraz ogród wodny.
W艣ród tych wszystkich ogrodów HORTULUSA ka偶dy móg艂 znale藕膰 ten, który bliski jest naszemu sercu i jakim chcieliby艣my otacza膰 si臋 na co dzie艅. Zwiedzanie ogrodów tematycznych da艂o uczniom mo偶liwo艣膰 konfrontacji pragnie艅 i oczekiwa艅 wzgl臋dem w艂asnego ogrodu z rzeczywisto艣ci膮.
Dzi臋ki wyjazdowi uczniowie zapoznali si臋 z mo偶liwo艣ci膮 wykorzystania ro艣lin ozdobnych przy projektowaniu i aran偶acji ogrodów,
Spotkanie z przedstawicielami Ogrodów Tematycznych, rozmowy z potencjalnymi pracodawcami, w celu poznania ich oczekiwa艅 wobec przysz艂ych kandydatów do pracy.