Ogrody marzeń Drukuj
Wpisany przez Irena Różańska   
środa, 13 czerwca 2012 11:06
25-05-2012Ogrody są jak obrazy ciągle malowane, zmieniają się w zależności od pory roku, czy pogody i zawsze są atrakcyjne: wiosną "budzą się" - kwitną pierwsze kwiaty, rozwijają się młode liście, "pachnie" wręcz życiem.
Uczniowie klasy I, II i III technikum architektury krajobrazu mieli możliwość zwiedzania 28 różnych ogrodów tematycznych HORTULUS, znajdujacych się na powierzchni 4 ha w Dobrzycach.
Spacer z przewodnikiem i opiekunami po Ogrodach Tematycznych pozwolił młodzieży na poznanie ponad 6 tysięcy gatunków i odmian roślin, w tym gatunków egzotycznych oraz unikalnych.
Ogrody zostały wielokrotnie nagrodzone, m.in. przez Polską Organizację Turystyczną.
Celem wyjazdu studyjnego było pokazanie układu roślin wykorzystanych w kompozycjach ogrodowych i ich zastosowanie w poszczególnych ogrodach. Zwiedzanie Ogrodów, poza oczywistym kontaktem z przyrodą, dostarczyło doznań natury estetycznej i duchowej. Ogrody HORTULUS są podzielone tematycznie. Są wśród nich klasyczne, jak: japoński, francuski, śródziemnomorski, oraz te związane ze środowiskiem: ogród kamienny, skalny i wodny. Są też ogrody użytkowe, jak ziołowy, czy warzywny.
Dużą grupę stanowią ogrody zmysłów, zaprojektowane w stylu angielskim. Wśród nich są te, które pobudzają głównie wzrok - to ogrody barw: biały, niebiesko-żółty, lila-róż, purpury i ognia, słoneczny oraz ogród cienia.
Inne należą do grupy ogrodów zmysłu powonienia. Majstersztykiem w tej grupie jest ogród pachnący, w którym zgromadzono rośliny o wonnych kwiatach, liściach, pędach a nawet korzeniach. W tej grupie ogrodów są też trzy różne ogrody ziołowe oraz wspaniałe rosarium, bardzo atrakcyjne szczególnie w okresie letnim.
Ciekawą grupę stanowią ogrody dźwięku (zmysłu słuchu), w których gra cisza..., szelest..., szum.... To ogród traw oraz ogród wodny.
Wśród tych wszystkich ogrodów HORTULUSA każdy mógł znaleźć ten, który bliski jest naszemu sercu i jakim chcielibyśmy otaczać się na co dzień. Zwiedzanie ogrodów tematycznych dało uczniom możliwość konfrontacji pragnień i oczekiwań względem własnego ogrodu z rzeczywistością.
 Dzięki wyjazdowi uczniowie zapoznali się z możliwością wykorzystania roślin ozdobnych przy projektowaniu i aranżacji ogrodów,
Spotkanie z przedstawicielami Ogrodów Tematycznych, rozmowy z potencjalnymi pracodawcami, w celu poznania ich oczekiwań wobec przyszłych kandydatów do pracy.

Zorganizowano przy udziale funduszy UE w ramach projektu 9.2 Szkoła Sukcesu Zawodowego Edycja II